The Body Shopin verkkokaupat on rakennettu palvelemaan paikallisesti – Suomessa toimituspalveluiden laadun takaa Shipit-yhteistyö
The Body Shop on kauneusalan konstailematon yritys, joka kampanjoi aktiivisesti eläinkokeita vastaan ja puhuu kestävämmän, luonnon inspiroiman kosmetiikan puolesta. Heidän laadukkaat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteensa ovat käytössä ympäri maailman. Englantilaislähtöinen franchising-periaatteella toimiva yritys on ollut Suomessa jo vuodesta 1981.
Verkkokauppojen toimitukset on ulkoistettu kaikissa toimintamaissa paikallisille toimijoille
Verkkokauppa on ollut The Body Shopilla käytössä jo 11 vuoden ajan, ja sen palveluita uudistetaan sekä parannellaan säännöllisesti. Helppokäyttöiset ja monipuoliset toimituspalvelut ovat tärkeitä, vaikka kaikki verkkokaupan lähetykset tapahtuvatkin vain Suomen sisällä. Ulkomailta tilauksia ei tule Suomeen, sillä The Body Shopin verkkopalvelu on rakennettu palvelemaan paikallisesti kaikissa maissa, joista myymälöitä löytyy. Tällöin myös toimituspalvelut rakentuvat muualla maailmassa paikallisten toimijoiden yhteistyösopimuksien varaan.
Kotimaan kattavaksi toimituskumppaniksi The Body Shopille valikoitui Shipit. Yhteistyö on jatkunut onnistuneesti jo noin kolmen vuoden ajan. Vaikka Suomi on verrattain pieni maa, on silti tärkeää, että asiakkaille voidaan tarjota useita eri toimitusmahdollisuuksia erilaisiin tarpeisiin. Shipit otettiin käyttöön The Body Shop -verkkopalvelua kehittävän yhteistyökumppanin suosituksesta.
- Shipit oli kiinnostava vaihtoehto, sillä sen integraatio verkkosivulle oli tehty niin helpoksi. Yksittäisten toimitustapojen käyttöönotto verkkokaupassa olisi vaatinut erillisen lisäosan rakentamista. Yleensä uusien asioiden käyttöönotto vie aikaa, mutta Shipitin kanssa ei tarvinnut odotella. Kaikki saatiin sujuvasti käyntiin: osoitekortit ja seurantakoodit saatiin asiakkaille nopeasti ja kätevästi, kertoo Hanna Harjunen-Soini, The Body Shopin verkkokauppapäällikkö.
Luotettavuus, edullisuus ja monipuoliset toimitusmahdollisuudet ovat kuluttajille tärkeitä ominaisuuksia tilauksia tehtäessä
Nopea palvelun käyttöönotto ja sen helppo sovittaminen verkkokauppaan asiakkaiden tilauksia varten oli ehdottomasti tärkein Shipitin tarjoama ominaisuus. The Body Shop uskoi yhteistyön toimivuuteen jo alusta alkaen, eikä lähtenyt kilpailuttamaan palveluntarjoajia enää muualla. Vaivattoman käyttöönoton lisäksi tärkeiksi ominaisuuksiksi Harjunen-Soini kertoo myös ystävällisyyden ja hyvän asiakaspalvelun.
- Shipit on nopea, tehokas ja ystävällinen. Saamme aina vastaukset kaikkiin kysymyksiin sekä ehdotukset kaikkiin tarpeisiimme. Asiakaspalvelussa asiantuntijat ovat todella ystävällisiä. Olen jopa suositellut Shipitiä muutamille muillekin, Harjunen-Soini mainitsee.
Kuluttajakaupan tavoitteena on aina saada tilaajille mahdollisimman matalat toimituskustannukset, sillä ne saattavat vaikuttaa siihen, viedäänkö ostotapahtuma loppuun saakka. Hinta herättää keskustelua aina, eikä se riipu välttämättä palveluntarjoajasta. Harjusen-Soini mukaan Shipit pystyy tarjoamaan kuitenkin niin hyvät toimitustapavaihtoehdot, että se kompensoi ikuista hintakysymystä.
- Selvittelimme viime syksynä myös viidettä toimitustapaa verkkokauppaamme ja Shipitillä olisi ollut tähänkin meille nopea ja valmis ratkaisu. Laitoimme kuitenkin itse viidennen toimitustavan hankkimisen toistaiseksi jäihin, mutta mukava jo ennalta tietää, että ratkaisu tulee tarvittaessa samalta kumppanilta, johon jo valmiiksi olemme tyytyväisiä ja luotamme, Harjunen-Soini summaa.
Haluaisitko sinä tietää, miten verkkokauppaan integroitava Shipit helpottaisi kotimaan tai ulkomaan toimituksiasi?
Lue lisää nopeasta ja helposta palvelumme käyttöönotosta ja kysy rohkeasti monipuolisista palveluistamme asiakaspalvelustamme arkisin klo 9-16:00
- +358 (0)20 752 8488
- asiakaspalvelu (at) shipit.fi
- verkkosivujemme chatissa