Monipuoliset toimitustavat – Verkkokaupan menestyksen kulmakivi

Monipuoliset toimitustavat – Verkkokaupan menestyksen kulmakivi

Verkkokaupan menestyksen yksi keskeisistä kulmakivistä on tarjota asiakkaille monipuolisia toimitustapoja. Tämä ei ole vain käytännön tarve, vaan myös strateginen etu, joka voi merkittävästi parantaa konversiota ja asiakastyytyväisyyttä.

 

Anna asiakkaillesi valinnanvaraa

Asiakkaat haluavat vaikuttaa siihen, millä kuljetusyhtiöllä ja -tavalla heidän tilauksensa toimitetaan. Matkahuollon tuoreimman tutkimuksen mukaan jopa 46 prosenttia asiakkaista haluaa itse päättää kuljetusyhtiön ja toimitustavan. Tämä korostaa valinnanvapauden tärkeyttä verkkokaupan kassalla.

 

Kattavat toimitustavat

Tarjoa asiakkaillesi vaihtoehtoja. Jotkut arvostavat paketin saamista suoraan kotiovelle, kun taas toiset haluavat noutaa sen lähimmästä pakettiautomaatista tai palvelupisteestä. Erityisesti harvaan asutuilla alueilla toimitusvaihtoehtojen monipuolisuus on merkittävä tekijä asiakastyytyväisyyden kannalta.

– Anna asiakkaan määritellä itse, minne hän tilauksensa haluaa toimitettavan, niin säästät aikaa ja vaivaa, neuvoo Shipitin COO Sami Hakanen.


Kuljetusyhtiöiden monipuolisuus

Älä rajoita toimituksia vain yhden kuljetusyhtiön palveluihin. Tarjoamalla useamman kuljetusyhtiön palveluita asiakkaat voivat valita itselleen sopivimman vaihtoehdon. Tämä voi olla ratkaisevaa asiakkaan ostopäätöksen kannalta, sillä Matkahuollon tutkimuksen mukaan yli 40 prosentilla asiakkaista on huonoja kokemuksia tietyistä kuljetusyhtiöistä. Jos verkkokauppasi tarjoaa vain näiden kuljetusyhtiöiden palveluja, kauppa saattaa jäädä toteutumatta.

 

Matkahuollon tutkimus 2024 | Shipit.fi

 

Asiakaskokemuksen parantaminen

Tarjoamalla asiakkaillesi valinnanvapautta ja sujuvia toimitusratkaisuja voit merkittävästi parantaa asiakaskokemusta ja sitoutumista brändiisi. Monipuolisuus kassalla nostaa konversioita ja parantaa asiakastyytyväisyyttä.

 

Kansainväliset kuljetuspalvelut vahvistavat brändiarvoa ulkomaankaupassa

– Ulkomaankaupassa kansainväliset kuljetuspalvelut nostavat kauppasi brändiarvoa, mikä luo luotettavan kuvan ja rohkaisee asiakkaita tilaamaan. Esimerkiksi UPS on maailmanlaajuisesti tunnettu kuriiripalvelu, joka herättää luottamusta. Tarjoamalla esimerkiksi edullisen Asendian että nopean UPS, annat asiakkaalle mahdollisuuden valita, haluaako hän maksaa enemmän nopeammasta toimituksesta tai toisinpäin. Anna asiakkaan valita, vinkkaa Hakanen.

 

Heppo integraatio

Shipit tarjoaa yhden helpon integraation, joka mahdollistaa niin kotimaan kuin ulkomaan suosittujen kuljetusyhtiöiden, kuten Postin, Matkahuollon, PostNordin, DB Schenkerin, Asendian ja UPS:n palveluiden käytön yhdellä rekisteröitymisellä. Tämä mahdollistaa sujuvan ja kattavan toimitusverkoston ilman ylimääräisiä kustannuksia tai piilokuluja. 

– Tarjoamme monipuolisen integraation, jonka avulla saat käyttöösi kaikki asiakkaasi suosimat kuljetusyhtiöt ja -palvelut, joko meidän neuvottelemilla kuljetussopimuksilla tai omia sopimuksiasi hyödyntäen, Hakanen summaa. 

 

Yhteenveto

Monipuolisten toimitustapojen tarjoaminen on strateginen valinta, joka voi tuoda merkittävää kilpailuetua verkkokaupallesi. Shipit auttaa sinua tarjoamaan asiakkaillesi parhaan mahdollisen toimituskokemuksen ja mahdollistaa helpon ja kustannustehokkaan logistiikan hallinnan.

Lue lisää Shipitin palveluista verkkokauppoille sekä yrityksille ja rekisteröidy palveluumme veloituksetta. Rekisteröityneenä yritysasiakkaana saat käyttöösi yrityksille suunnatut palvelut sekä hinnat. 


Asiakaspalvelumme koostuu logistiikka-alan asiantuntijoista, joten ole rohkeasti yhteydessä arkisin klo 9-16

  • +358 (0)20 752 8488
  • asiakaspalvelu(at)shipit.fi
  • verkkosivujemme chatissa

 

– Tehdään yhdessä pakettien ja rahtien lähettämisestä helppoa ja monipuolista!