Kaupan alan lakko ei vaikuta pakettiliikenteeseen – Shipitin kuljetuskumppanit toimivat normaalisti

Kaupan alan lakko ei vaikuta pakettiliikenteeseen – Shipitin kuljetuskumppanit toimivat normaalisti

Tällä viikolla kaupan alalla on kaksi lakkoa: logistiikan lakko maanantaiaamusta torstaiaamuun ja myymälöiden lakko keskiviikkoaamusta lauantaiaamuun, jotka voivat vaikuttaa kauppojen aukioloaikoihin ja henkilökunnan määrään. Lakot koskevat ruokakauppoja ja niiden keskusvarastoja, mutta ne eivät sulje liikkeitä.

Shipitin kuljetusyhtiökumppanit toimivat normaalisti, ja paketit kulkevat aikatauluarvioiden mukaisesti. Pakettiautomaatit ovat käytettävissä kuten tavallisesti. Jos noudat tai lähetät paketteja ruokakaupan yhteydessä toimivasta palvelupisteestä, suosittelemme tarkistamaan kyseisen kaupan aukioloajat etukäteen mahdollisten muutosten varalta.

Seuraamme tilanteen kehittymistä ja päivitämme tätä tiedotetta, mikäli muutoksia ilmenee.

PostNord: Mikäli myymälässä sijaitsevalle noutopisteelle ei voi viedä paketteja, PostNord pyrkii ensisijaisesti etsimään toimitukselle vaihtoehtoisen noutopisteen. Jos sekään ei onnistu, paketit palautuvat terminaaleille ja jaetaan noutopisteisiin lakon päätyttyä. Alueellisesti ja kauppakohtaisesti on eroja aukioloajoissa ja palveluiden rajoittamisessa, ja kannattaa seurata tilannetta kauppakohtaisesti.

Matkahuolto: Valtaosa Matkahuollon pakettipisteinä toimivista kaupoista tulee olemaan auki lakosta huolimatta. Mikäli kauppa on kuitenkin kiinni, Matkahuolto ohjaa suljettuina oleviin pisteisiin matkalla olevat paketit suoraan varanoutopisteisiin. Matkkahuollon laajan yli 2 500 pakettipisteen ja pakettiautomaatin verkoston ansiosta korvaava varanoutopiste löytyy asiakkaan läheltä. Lakolla ei pääosin ole vaikutusta Matkahuollon kuljetusaikoihin, mutta kuljetuksissa voi olla pieniä, noin vuorokauden viiveitä tilanteissa, joissa ohjausta joudutaan muuttamaan nopeasti tai jos kaupasta ei ole tullut ilmoitusta kiinni olosta, jolloin paketti palautuu terminaaliin ja ohjataan uudelleen.

 

Lisätietoja saat tarvittaessa asiakaspalvelustamme arkisin klo 9–16.

  • +358 (0) 20 752 8488
  • asiakaspalvelu[at]shipit.fi
  • verkkosivujen chatissa

 

Lue lisää Shipitin palveluista verkkokaupoille sekä yrityksille ja rekisteröidy veloituksetta yritysasiakkaaksi. Tutustu myös Shipitin kuljetuskumppaneihin.

TEE LÄHETYS