KÄÄPÄ Biotech KÄÄPÄ Biotech | Shipit.fi | Shipit

KÄÄPÄ Biotechs speciella produktionsserie får expertis för utlandsleveranser från Shipit

KÄÄPÄ Biotech, som inledde sitt kundförhållande med Shipit 2020, är ett inhemskt företag fokuserat på ekosystemets och människors välbefinnande. De tillverkar extrakt, pulver och välmåendeprodukter från svampar som odlats i finländska skogar. KÄÄPÄ Biotechs produkter kan beställas från deras webbshop och levereras världen över till både privatkonsumenter och företagskunder.

KÄÄPÄ Biotech använder Shipits lösningar främst för utlandsleveranser. Eftersom de har många leveranser utomlands ville KÄÄPÄ Biotech ha Shipit som en pålitlig partner vid sidan av Posti och UPS, som är lätt att göra affärer med.

Man får alltid stöd med viktiga frågor och det gör utlandsleveranser enklare

Shipit valdes som KÄÄPÄ Biotechs partner när företagets engelskspråkiga medarbetare letade efter en ny leveranspartner på nätet. Företagets namn dök upp i sökresultaten och man kom överens om att inleda samarbetet.

  • I början var vi helt gröna med våra leveranser. Vi hade utmanande produkter och behövde ofta förlita oss på Shipits konsultering. Ändå orkade de påminna oss flera gånger om viktiga saker! Shipit är mycket serviceinriktade och leveransrelaterade frågor löses alltid snabbt. Det är också väldigt trevligt att det alltid är bekanta personer som svarar i telefon, som känner till vårt företag och dess leveranser, berättar shipping and receiving assistant, Mikaela Kulmala på KÄÄPÄ Biotech.

Shipits kundservice övertygade direkt från början

Snabbare, enklare och förmånligare – är Shipits nyckelord. Man vill hålla fast vid dessa lika mycket som vid den vänliga kundservicen. Kulmala berättar att snabba lösningar, brett utbud av leveransmöjligheter och god service är de viktigaste faktorerna som bidrar till den goda upplevelsen.

Cirka 85-90 procent av våra produkter levereras utomlands. Leveranserna har tidigare oroat oss, men tack vare användarvänligheten i Shipits tjänster har utlandsleveranserna nu känts problemfria. Detta beror särskilt på att man får kundservice på finska och får alltid snabbt svar via telefon eller e-post, sammanfattar Kulmala.

Konsultering har hjälpt i många situationer

Shipit hjälpte oss lösa en utmaning relaterad till leveransen av ett av våra kosttillskott. Som tillverkare fick vi mycket bra information och lyckades med leveranserna tack vare Shipits konsultering. Vi fick också information och stöd från kundservice av en expert inom området om vad vi borde utreda för att leveranserna ska gå igenom, berättar Kulmala.

Finskspråkig kundservice underlättar kommunikation och sänker tröskeln för kontakt

För ett finskt företag kan det vara mycket betydelsefullt att få service på finska i utmanande frågor. Företagaren vill fokusera på sin egen verksamhet och få produkterna iväg till kunden så enkelt som möjligt. I många andra leveranstjänster kan kundservicen finnas var som helst i världen. Då kan mer komplexa frågor och svar hamna bakom språkbarriären. I början fastnade KÄÄPÄ Biotechs produkter i tullen och Shipit gav expertråd gällande tulltariffer. Även för leveransen av en utmanande produkt hittades rätt hjälp i rätt tid.

Service rekommenderas alltid direkt utifrån kundens behov

När situationer uppstår som kräver lösningar från både kundens och leveranspartnerns sida, tar man tag i dem på ett modigt sätt.

Vi har haft utmaningar relaterade till vår egen verksamhet, som att vi inte har haft en pallvåg för exakt vägning av leveranser. Dessutom försvåras särskilt snabba expressleveranser i utrikeshandeln av vårt läge, som är djupt inne på den finska landsbygden, berättar Kulmala.

Hos Shipit är prislistorna transparenta och man strävar efter att beakta kundens individuella utmaningar och hitta lämpliga lösningar för dem.

KÄÄPÄ Biotech har varit så nöjda med kundservicens kvalitet att Kulmala inte ens har övervägt att byta tjänsteleverantör. De ökande kostnaderna oroar, men Kulmala konstaterar att prisökningar nu syns överallt: både i olika leveranstjänster och branschoberoende i företag.

Shipit utvecklar sina tjänster och uppmuntrar finska företag till utrikeshandel

För Shipit är det en hederssak att effektivt lösa kundernas utmaningar. På webbsidan finns svar på de vanligaste frågorna för både privat- och företagskunder samt färdiga guider till exempel för företag som överväger utlandsleveranser. På Shipits tjänster-sida kan man direkt läsa om hur Shipit hjälper e-handlare med leveranser och hur enkelt det är att teckna ett avtal med dem som öppnar möjligheter till alla nödvändiga leveranssätt.

Shipit.fi för företag i alla storlekar

Kolla in våra mångsidiga tjänster för företag och e-handel och registrera dig kostnadsfritt som företagskund. Vår kundservice hjälper dig vardagar kl 9-16:00 med både inrikes och utrikes leveranser, import och export frakt samt e-handelsintegrationer. Tveka inte att kontakta oss - låt oss tillsammans göra paketleveranser enkla!