Betalningssätt fakturering
Om den tjänst som ska avbrytas inte innehåller upphämtning, överförs försändelsen inte till fakturering förrän transportföretaget har mottagit den.
Om det däremot är en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller en fraktförsändelse, måste försändelsen avbrytas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta försändelsen i onödan. Dessa försändelser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbrytas.
Betalningssätt plånbok
Om du avbryter en tjänst som inte innehåller upphämtning och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas summan du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock medföra en fördröjning. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.
Om det gäller en tjänst som innehåller upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbrytas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller summan du betalat automatiskt till din plånbok.