AI Commerce AI Commerce | Shipit.fi | Shipit
Integrationer

AI Commerce

AI Commerce är en handlardriven e-handelsplattform som gör det enkelt, snabbt och bekvämt att driva stora online- och fysiska butiker, butikskedjor, grossisthandel eller en kombination av dessa. AI Commerce e-handelsplattform erbjuder nästan obegränsade möjligheter för att bygga en e-handel.

AI Commerce

Shipits leveranssätt för AI Commerce-webbutik

Förbättra din webbplats konverteringar, snabba upp laddningstider och erbjud dina kunder en utmärkt användarupplevelse med AI Commerce Cloud e-handelsplattform. Denna reaktiva Single-Page-Application (SPA) använder modern teknologi som möjliggör snabb laddning av även stora e-butiker på under en sekund.

Under årens lopp har hundratals komponenter, integrationer och beprövade funktioner utvecklats för AI Commerce Cloud-plattformen, vilket möjliggör skapandet av helt unika e-handelsupplevelser. Dessa lösningar skräddarsys för att passa just ditt företags behov och stödja dina affärsmål på bästa möjliga sätt.

Genom Shipit-gränssnittet utvecklat av AI Commerce får du tillgång till ledande finska och internationella paket- och kurirtjänster. Shipit erbjuder också omfattande "last mile"-leveranser direkt till din AI Commerce-webbutik.

1

Shipit för webbutiker

Shipit-integrationens funktioner för AI Commerce-handlare

  • Du betalar endast för gjorda leveranser

  • Utskrift av adresskort och EDI-försändelser

  • Massutskrift av adresskort

  • Returer från webbutiken

  • Leveranser till paketautomater och utlämningsställen

  • Finlands mest omfattande nätverk av utlämningsställen

  • Dörr-till-dörr-tjänster, kurirtjänster och expressleveranser

  • Kombinera flera webbutiker på en faktura

  • Konkurrenskraftiga priser även för större avsändare

  • Som faktureringskund får du alla transporttjänster bekvämt på en faktura

  • Tydlig orderhistorik och adressbok

  • Import- och exportfrakt

  • Användning av egna kundnummer hos transportföretag

1

En gratis registrering

Omfattande leveranssätt inom landet och utomlands

Med en gratis registrering får du tillgång till tjänster från bl.a. Posti, Postnord, Matkahuolto, DB Schenker och UPS.

Med Shipits enkla integration kan du erbjuda dina kunder det mest omfattande nätverket av utlämningsställen och paketautomater både inom landet och utomlands utan fasta månadskostnader eller dolda avgifter - du betalar endast för gjorda leveranser.

Shipit betjänar webbutiker av olika storlek och med Shipit kan du skicka både små paket och stora pallar/frakt antingen med Shipits färdigt förhandlade transportavtal eller genom att använda dina egna transportavtal.

Registrera dig som företagsanvändare
1

AI Commerce

Implementering av Shipit i AI Commerce-webbutik

  1. Registrera dig som företagskund på Shipits webbplats

  2. Spara API-nyckeln och krypteringsnyckeln från Shipit i din webbutik

  3. Aktivera önskade leveranssätt och ställ in leveranspriser

  4. Ladda saldo till Shipit-plånboken eller be Shipit aktivera faktureringskund

  5. Välj ordern som ska skickas i butikens administration och tryck på "Shipit" för att skriva ut adresskortet

  • Om du vill bli faktureringskund, skicka dina faktureringsuppgifter via e-post till kundtjanst at shipit.fi och berätta ditt företagsnamn och kontaktpersonens namn, organisationsnummer, telefonnummer. Faktureringsmetoden är e-faktura och PDF-faktura via e-post.

  • Om du använder Shipit-integration i din webbutik måste du ansöka om att bli faktureringskund eller ladda saldo till Shipit-plånboken.

  • Läs mer om våra betalningssätt: https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/kayttoohjeet/maksutavat

När du planerar leveranssätt för din webbutik är det viktigt att hitta en balans mellan snabbhet, kostnadseffektivitet och kundnöjdhet. Vi hjälper dig att förstå vilka leveranssätt som passar bäst för olika produktkategorier och kundsegment, samtidigt som vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och flexibla leveransalternativ. Läs vår artikel om prissättning av leveranssätt och se till att din webbutiks tjänster uppfyller både dina och dina kunders behov på bästa sätt!

Prissättning av leveranssätt i webbutik

Exempelprislistor

Om du är en mer aktiv avsändare, kontakta vår försäljning direkt på forsaljning(at)shipit.fi eller lämna en kontaktförfrågan.

Du kan antingen använda Shipits förhandlade transportavtal eller utnyttja dina egna transportavtal. Du kan också kombinera egna och Shipits avtal; meddela bara ditt eget avtal till Shipits kundtjänst och välj dessutom andra transportföretag genom att använda Shipits tillägg.

Är du en e-handlare som vill utöka leveranser utomlands? Shipit erbjuder råd för att skicka paket utanför Finlands gränser! Vi guidar dig i att välja rätt transportalternativ, hantera tullrelaterade detaljer och hitta kostnadseffektiva lösningar för internationell försäljning. Utforska våra tips och gör din webbutiks globala verksamhet smidig och problemfri.

Skicka paket utomlands

Läs också:

Utrikeshandel och moms

Proforma- och handelsfaktura

Eori

Exportdeklaration

Betalningssätt fakturering

Om den tjänst som ska avbrytas inte innehåller upphämtning, överförs försändelsen inte till fakturering förrän transportföretaget har mottagit den.

Om det däremot är en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller en fraktförsändelse, måste försändelsen avbrytas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta försändelsen i onödan. Dessa försändelser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbrytas.

Betalningssätt plånbok

Om du avbryter en tjänst som inte innehåller upphämtning och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas summan du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock medföra en fördröjning. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.

Om det gäller en tjänst som innehåller upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbrytas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller summan du betalat automatiskt till din plånbok.

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt för din webbutik!

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt för din webbutik!

Kontakta vår kundtjänst! Vi betjänar vardagar kl. 9-16 och svarar dig senast nästa arbetsdag.

general.nothing-found
1

Startpaket för webbutik

Vill du ta kontroll över din webbutiks logistik från början? Shipit.fi:s startpaket för e-handlare ger dig de väsentliga råden och verktygen för effektiv logistik. Du får information om hur du väljer rätt transporttjänster, optimerar leveranskostnader, startar utrikeshandel och erbjuder kunderna bästa möjliga leveransupplevelse. Låt oss hjälpa dig att skapa en sömlös logistikprocess som imponerar på kunderna och håller din webbutik i tillväxt. Utforska Shipit.fi:s startpaket för e-handlare genom att registrera dig som företagskund och ta kontroll över logistiken enkelt och smidigt!

Registrera dig som företagskund