Finqu Finqu | Shipit.fi | Shipit
Integrationer

Finqu

Finqu är en finländsk e-handelsplattform som erbjuder sina användare omfattande verktyg för att etablera och underhålla en e-butik. Plattformen är särskilt utformad för att underlätta e-handelshanteringen för både nybörjare och erfarna företagare. Finqu möjliggör mångsidiga försäljningskanaler och integrationer, vilket gör den till en idealisk lösning för dem som vill expandera sin försäljning både nationellt och internationellt.

Finqu

Shipit-leveranssätt för Finqu-e-butik

Shipit kan enkelt aktiveras genom färdiga applikationer. Aktivering kräver bara några få klick. Shipit fungerar sömlöst tillsammans med orderhanteringsfunktionerna, vilket gör det enkelt att skapa olika paket, leveranser och adresskort. Vid leveranser utomlands får man alltid rätt pris enkelt med hjälp av Finqus Packningsassistent och Shipits prisberäkning.

Välj betalningssätt för att aktivera API-nycklar för din butik

Från Finqus administration kan du registrera dig för Shipits tjänster, du kan också registrera dig direkt till vår tjänst som företag och lägga till API-nycklar under egna uppgifter / API i din Finqu-butiks administration.

Det är också möjligt för Shipits Finqu-användare att använda sina egna kundnummer. Om du vill använda dina egna kundnummer, kontakta Shipits kundtjänst.

1

Shipit för e-butiker

Shipit-integrationens funktioner för Finqu e-handlare

  • Du betalar endast för gjorda leveranser

  • Utskrift av adresskort och EDI-sändningar

  • Massutskrift av adresskort

  • Kundreturer för e-handel

  • Leveranser till paketautomater och utlämningsställen

  • Finlands mest omfattande nätverk av utlämningsställen

  • Dörr-till-dörr-tjänster, budtjänster och expressleveranser

  • Kombinera flera e-butiker på en faktura

  • Konkurrenskraftiga priser även för större avsändare

  • Som faktureringskund får du alla transporttjänster bekvämt på en faktura

  • Tydlig orderhistorik och adressbok

  • Import- och exportfrakt

  • Möjlighet att använda egna transportföretags kundnummer

1

En gratis registrering

Omfattande leveranssätt inrikes och utrikes

Med en gratis registrering får du tillgång till bl.a. Postis, Postnords, Matkahuoltos, DB Schenkers och UPS tjänster.

Med Shipits enkla integration erbjuder du dina kunder det mest omfattande nätverket av utlämningsställen och paketautomater i hemlandet och utomlands utan fasta månadskostnader eller dolda avgifter - du betalar bara för gjorda leveranser.

Shipit betjänar e-butiker av olika storlek och med Shipit kan du skicka både små paket och stora pallar / frakt antingen med Shipits förhandlade transportavtal eller genom att använda dina egna transportavtal.

Registrera dig som företagsanvändare

  • Om du vill bli vår faktureringskund, skicka dina faktureringsuppgifter via e-post till kundtjanst at shipit.fi och ange ditt företagsnamn och kontaktpersonens namn, organisationsnummer, telefonnummer. Som faktureringsmetod används e-faktura och PDF-faktura via e-post.

  • Om du använder Shipit-integration i din e-butik måste du ansöka om att bli faktureringskund eller sätta in saldo i Shipit-plånboken.

  • Läs mer om våra betalningssätt: https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/kayttoohjeet/maksutavat

När du planerar leveranssätt för din e-butik är det viktigt att hitta en balans mellan snabbhet, kostnadseffektivitet och kundnöjdhet. Vi hjälper dig att förstå vilka leveranssätt som passar bäst för olika produktkategorier och kundsegment, samtidigt som vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och flexibla leveransalternativ. Läs vår artikel om prissättning av leveranssätt och se till att din e-butiks tjänster optimalt uppfyller både dina och dina kunders behov!

Prissättning av leveranssätt i e-butiken

Exempelsprislistor

Om du är en mer aktiv avsändare, kontakta vår försäljning direkt på forsaljning(at)shipit.fi eller lämna en kontaktförfrågan.

Du kan antingen använda Shipits förhandlade transportavtal eller utnyttja dina egna transportavtal. Du kan också kombinera egna och Shipits avtal; meddela bara ditt eget avtal till Shipits kundtjänst och välj dessutom andra transportföretag genom att använda Shipits tillägg.

Är du en e-handlare som vill utöka leveranser utomlands? Shipit erbjuder råd för att skicka paket utanför Finlands gränser! Vi guidar dig i att välja rätt transportalternativ, hantera tulldetaljer och hitta kostnadseffektiva lösningar för internationell försäljning. Utforska våra tips och gör din e-butiks internationella verksamhet smidig och bekymmersfri.

Skicka paket utomlands

Läs också:

Utrikeshandel och moms

Proforma- och handelsfaktura

Eori

Exportdeklaration

Betalningssätt fakturering

Om den tjänst som ska avbokas inte inkluderar upphämtning, går leveransen inte till fakturering förrän transportföretaget har tagit emot den.

Om det däremot gäller en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller fraktleverans, måste leveransen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta leveransen i onödan. Dessa leveranser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbokas.

Betalningssätt plånbok

Om du avbokar en tjänst som inte inkluderar upphämtning, och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas den summa du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock ta tid. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.

Om det gäller en tjänst som inkluderar upphämtning, som UPS, GLS eller fraktleverans, måste leveransen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller den summa du betalat automatiskt till din plånbok.

Betalningssätt engångsbetalning

Alla leveranser måste avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) så att vi kan återbetala betalningen och vid behov avboka upphämtningen. Betalningen återbetalas vanligtvis direkt med samma betalningssätt som ursprungligen användes.

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt för din e-butik!

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt för din e-butik!

Kontakta vår kundtjänst! Vi har öppet vardagar kl. 9-16 och svarar dig senast nästa arbetsdag.

general.nothing-found
1

Startpaket för e-butik

Vill du ta kontroll över din e-butiks logistik från början? Shipit.fi:s startpaket för e-handlare ger dig de väsentliga råden och verktygen för effektiv logistik. Du får information om hur du väljer rätt transporttjänster, optimerar leveranskostnader, startar utrikeshandel och erbjuder kunderna bästa möjliga leveransupplevelse. Låt oss hjälpa dig att skapa en sömlös logistikprocess som imponerar på kunderna och håller din e-butik växande. Utforska Shipit.fi:s startpaket för e-handlare genom att registrera dig som företagskund och ta kontroll över logistiken enkelt och smidigt!

Registrera dig som företagskund