Betalningssätt fakturering
Om den tjänst som ska avbokas inte inkluderar upphämtning, går leveransen inte till fakturering förrän transportföretaget har tagit emot den.
Om det däremot gäller en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller en fraktleverans, måste leveransen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta leveransen i onödan. Dessa leveranser aktiveras också automatiskt för fakturering, och för att avboka dem krävs annullering av raden.
Betalningssätt plånbok
Om du avbokar en tjänst som inte inkluderar upphämtning och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas det belopp du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock innebära en fördröjning. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära det direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.
Om det gäller en tjänst som inkluderar upphämtning, som UPS, GLS eller fraktleverans, måste leveransen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller det belopp du betalat automatiskt till din plånbok.
Betalningssätt engångsbetalning
Alla leveranser måste avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) så att vi kan återbetala betalningen och vid behov avboka upphämtningen. Betalningen återbetalas vanligtvis direkt med samma betalningssätt som ursprungligen användes.