Betalningsmetod fakturering
Om den tjänst som ska avbokas inte inkluderar upphämtning, går leveransen inte till fakturering förrän transportföretaget har mottagit den.
Om det däremot gäller en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller fraktleverans, måste leveransen avbokas via kundtjänsten (via chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta leveransen i onödan. Dessa leveranser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbokas.
Betalningsmetod plånbok
Om du avbokar en tjänst som inte inkluderar upphämtning och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas beloppet du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock ta tid. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.
Om det gäller en tjänst som inkluderar upphämtning, som UPS, GLS eller fraktleverans, måste leveransen avbokas via kundtjänsten (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller beloppet du betalat automatiskt till din plånbok.
Betalningsmetod engångsbetalning
Alla leveranser måste avbokas via kundtjänsten (chatt, telefon, e-post) så att vi kan återbetala betalningen och vid behov avboka upphämtningen. Betalningen återbetalas vanligtvis direkt med samma betalningsmetod som ursprungligen användes.