Skicka paket. Beräkna priset och skapa en leverans – det tar bara en minut! Paketin lähettäminen helposti ja nopeasti | Shipit.fi | Shipit

Skicka paket. Beräkna priset och skapa en leverans – det tar bara en minut!

Shipit är en enkel och mångsidig tjänst för att skicka paket och frakt. Genom oss kan du som företagskund, e-handlare eller privatperson skicka paket inom landet och över hela världen utan månadsavgifter, utan dolda kostnader!

Skicka paket, lätt och smidigt | shipit.fi

För privatpersoner

Shipit erbjuder möjlighet till flexibel paketleverans. Prova vår användarvänliga leveranskalkylator och välj det lämpligaste leveranssättet för ditt paket. Med hjälp av kalkylatorn hittar du också enkelt olika leverantörers paketautomater och serviceställen. Våra priser inkluderar alltid gällande bränsletillägg - inga oväntade dolda kostnader.

För företag

På Shipit värdesätter vi enkelhet och smidighet. Vi samlar alla transporttjänster som företaget behöver inom landet och utomlands under samma tak. Med Shipit kan du enkelt ordna ditt företags paketleveransbehov och frakttransporter antingen med Shipits färdigförhandlade transportavtal eller genom att använda dina egna transportavtal.

För e-handlare

Logistik och transport är en viktig del av e-handelns kundupplevelse och lönsamhet! Med Shipit får du med en registrering alla transporttjänster som dina kunder föredrar, både för inhemsk handel och utlandshandel. Vi betjänar e-handlare av olika storlekar och vår integration finns tillgänglig för alla populära e-handelsplattformar.

1

Skicka paket

Vi gör det enkelt att skicka paket

Shipit.fi grundades 2015 för att göra det enklare att skicka paket och hitta olika transportalternativ. Idag erbjuder vi genom oss Finlands mest populära transporttjänster för både inrikes och utrikes leveranser. Vårt utbud inkluderar bland annat Posti, Matkahuolto, DB Schenker, UPS, FedEx och Kaukokiito. Vi betjänar dagligen tusentals kunder, från börsbolag till små e-handlare, föreningar och privatpersoner.

Du kan göra leveranser i vår tjänst helt utan registrering, men registrering kostar ingenting. Våra registrerade kunder får tillgång till olika transporttjänstspecifika förmåner. Läs mer om förmånerna för företagskunder.

Registrera dig som kund
1

Den mest omfattande och mångsidiga

Varför välja Shipit?

  • Du betalar endast för gjorda leveranser

  • Utskrift av adresskort och EDI-leveranser

  • Massutskrift av adresskort

  • E-handelsreturer

  • Omfattande nätverk av utlämningsställen - leveranser till paketautomater och utlämningsställen

  • Finlands mest omfattande antal utlämningsställen - över 5000 punkter runt om i Finland till ditt förfogande

  • Dörr till dörr-tjänster

  • Budtjänster & Expressleveranser

  • Kombinera flera e-handelsbutiker på en faktura

  • Konkurrenskraftiga priser även för större avsändare

  • Som faktureringskund får du alla transporttjänster bekvämt på en faktura, läs mer om våra betalningssätt

  • Beställningar utanför e-handeln enkelt med Shipits TA-system (transport management system)

  • Tydlig orderhistorik och adressbok

  • Import- och exportfrakt

  • Lagringstjänster

  • Användning av egna transportbolags kundnummer

  • E-handelsplattformstillägg hittar du här

1

Skicka paket utomlands

Skicka paket enkelt även utomlands

Skicka ditt paket utomlands enkelt och snabbt med Shipit! Vi erbjuder dig ett brett utbud av pålitliga internationella transporttjänster som UPS, FedEx och DHL. Börja med att ange ditt pakets mått, vikt och destination direkt på vår användarvänliga plattform. Du kan enkelt jämföra olika leveransalternativ och välja det leveranssätt som passar dig bäst. På Shipit erbjuder vi alla nödvändiga verktyg för paketspårning och hantering, så att hela din leveransprocess fungerar effektivt och smidigt.

Gör en leverans

Kurirtjänster

Kurir- och Express tjänster erbjuder ett snabbt och pålitligt sätt att leverera paket precis dit du vill. På Shipit erbjuder vi ett omfattande utbud av budtjänster för företag och privatkunder genom FedEx och UPS.

Frakt

Att ordna frakt ska vara enkelt över hela världen - både för import- och exportfrakt. Genom oss beställer du enkelt frakttransporter från olika transportbolag. Om den tjänst du söker inte finns listad hos oss, kontakta oss gärna så hjälper vi dig.

Lagerlösningar

Shipit erbjuder omfattande och flexibla lagringstjänster som är utformade för att möta ditt företags växande logistikbehov. Våra samarbetspartners är branschledande aktörer som garanterar säker förvaring och effektiv hantering av dina produkter.

Apotek

Snabba leveranser ger apoteken en konkurrensfördel, ökar kundnöjdheten och ökar försäljningsmöjligheterna. Med Shipit är leveranshantering enkel, och Wolts leveranssätt tar produkterna direkt till kundernas dörr snabbt och pålitligt.

Shipit har varit vår partner i flera år för leverans av våra LED-produkter. E-handelsintegrationen fungerar bra och orderhanteraren kan enkelt skicka olika paket med snabb tidtabell. Om det har funnits oklarheter i leveranserna har Shipits kundtjänst snabbt löst problemen direkt med transportföretaget. Vi är mycket nöjda kunder!
Shipit är en fantastisk partner för e-handlare - vi har samarbetat med dem i flera år. Kundtjänsten hjälper snabbt och professionellt till med olika problem. Jag rekommenderar varmt Shipit till alla e-handlare!
Shipit var ett intressant alternativ eftersom integrationen till webbplatsen var gjord så enkel. Shipit är snabb, effektiv och vänlig. Vi får alltid svar på alla våra frågor och förslag på alla våra behov. Experterna i kundtjänsten är verkligen vänliga.
I början var vi helt gröna med våra leveranser. Vi hade utmanande produkter och behövde ofta förlita oss på Shipits konsultering. Ändå orkade de påminna oss flera gånger om viktiga saker! Shipit är mycket serviceinriktade och leveransrelaterade frågor löses alltid snabbt. Det är också väldigt trevligt att det alltid är bekanta personer som svarar i telefon, som känner till vårt företag och dess leveranser.
Shipit har varit en utmärkt partner för små och medelstora företags behov, och genom tjänsten kan vi leverera paket till både B2B- och B2C-kunder i både Finland och utomlands: Shipit erbjuder ett brett utbud av olika transportföretags leveranssätt för vår användning och möjliggör också internationella e-handelsleveranser till konkurrenskraftiga priser.
Jag förstår mycket om IT, men inget alls om kodning. Shipits system var dock väldigt lätt att ta i bruk. Det var bara att ladda ner appen och installera så var det klart", berömmer Harjula. Dessutom har Shipit färdiga kontakter på den internationella sidan. Mångsidigt, enkelt och vänligt – beskriver överlag sättet hur saker sköts.
En av våra kunder rekommenderade Shipit som lösning. De hade upplevt avtalen och skapandet av adressetiketter på olika kurirtjänsters egna webbplatser som stela. Shipit erbjöd samma tjänster men med bara ett avtal – och i praktiken med en knapptryckning. Vi visste att andra kunder också skulle vara intresserade av tjänsten, eftersom internationell handel bedrivs flitigt hos oss.
1

E-handel

E-handlarens startpaket

Vill du ta kontroll över din e-handels logistik från början? Shipit.fi:s e-handlarens startpaket erbjuder dig väsentliga råd och verktyg för effektiv logistik. Du får information om hur du väljer rätt transporttjänster, optimerar leveranskostnader, utnyttjar leveranser i marknadsföring och erbjuder kunderna bästa möjliga leveransupplevelse. Låt oss hjälpa dig att skapa en sömlös logistikprocess som imponerar på kunderna och håller din e-handel i tillväxt. Utforska Shipit.fi:s e-handlarens startpaket och ta kontroll över logistiken enkelt och smidigt!

Registrera dig som företagskund
1

Ta kontroll över logistiken

Beställ den kostnadsfria e-handelslogistikguiden till din e-post!

Den 70-sidiga E-handlarens logistikguide erbjuder mångsidig information om praktisk logistik både inom landet och vid försäljning utomlands.

Börja med att ange ditt eget postnummer om du skickar paketet från din hemort.

Ange mottagarens postnummer i rätt format. Olika länder och regioner har olika format på postnummer, som ibland inkluderar både bokstäver och mellanslag.

Ange paketets mått, dvs längd, bredd, höjd i centimeter, samt vikt i kilo. Om samma leverans till samma mottagare innehåller flera paket, lägg till så många paket som leveransen innehåller i kalkylatorn och fyll i måttuppgifterna. Storlekarna kan ändras även om programmet ger samma mått som i det första paketet som standard för följande paket.

Välj lämpligt leveranssätt, dvs vilket transportbolag du vill ha och om du vill att paketet ska levereras hela vägen hem eller till ett utlämningsställe. Observera att för många alternativ behöver du en skrivare för att kunna skriva ut fraktsedeln och eventuellt proforma på paketet, beroende på vart du skickar paketet.

När du väljer leveranssätt öppnas en tjänstebeskrivning som visar hur du ska gå tillväga med leveransen i fråga. Den berättar om du behöver en skrivare och om paketet hämtas från ditt hem, eller vart du ska ta paketet, eller visar en rullgardinsmeny över inlämningsställen och mottagarens utlämningsställen. UPS inlämningsställ en kan du hitta på adressenHitta serviceställen | UPS - Sverige.

Ange avsändarens och mottagarens uppgifter. Glöm inte telefonnummer, eftersom ankomstmeddelanden för paket oftast kommer via SMS och/eller e-post. Fyll också i vad paketet innehåller, som "kläder", "leksaker", "elektronik" etc.

Om du skickar utanför EU fyller du i detta skede också i uppgifterna som ska anges i handelsfakturan/proforman/Postis exportblankett. Dessa ska fyllas i på engelska och gäller produkter, deras vikt och värde, samt totalvikt och totalvärde. Här fylls också i exportorsaken.

Bekräfta att du inte skickar farligt gods. Du godkänner avtals- och tjänstevillkoren med samma klick.

Gå vidare till betalning. När du är inloggad på vår sida kan du aktivera Shipit-plånboken, där du kan sätta in pengar från din internetbank och betala alla dina leveranser därifrån. Alternativt kan du alltid betala leveransen med dina bankuppgifter, mobilepay eller ditt kreditkort. Om du skickar i ditt företags namn och ditt företags hemort är i Sverige kan du kontakta kundtjänst och begära faktureringskund, då kan du skicka alla ditt företags paket på en faktura.

När du har bekräftat betalningen skapas leveransen och leveransdokumenten öppnas framför dig, som du måste skriva ut på paketet. Om du skickar utanför EU måste du också skriva ut proforman/handelsfakturan på paketet och för UPS skicka den tillsammans med ditt personnummer/organisationsnummer via e-post till UPS för förtullning.

Kom ihåg att packa leveransen mycket väl och hållbart och fäst dokumenten på förpackningen så att streckkoden syns tydligt. Proforman/handelsfakturan kan vikas på paketet t.ex. i en plastficka, eller tejpas fast på det vikt.

Ta paketet till inlämningsstället som anges för det leveranssätt du valt eller kom överens om upphämtning om det ingår i tjänstebeskrivningen. Kom ihåg att skicka nödvändig information till UPS via e-post.

Följ leveransen på det valda transportbolagets webbplats med leveransnumret som du fick till din e-post när du gjorde beställningen.

  • Det lämpligaste leveranssättet beror naturligtvis på dina behov. Ett lämpligt leveranssätt beror på leveransens storlek, destinationsland, om upphämtning/utdelning önskas för leveransen och tiden inom vilken leveransen ska vara framme hos mottagaren.

  • Om paketet måste vara framme vid en viss tid bör du välja en schemalagd leverans som anger att leveransen levereras inom den angivna tiden. Postis Morgon 09, eller Express 16, Matkahuoltos Expresspaket, UPS Express etc. är lämpliga alternativ för dig. Under högsäsong och force majeure-förhållanden är transportbolagens servicelöften inte alltid tillgängliga.

  • Om leveransen är särskilt stor/tung och inte kan delas upp i till exempel multipaketleveranser kan du behöva en fraktleverans. Hur mycket ett enskilt paket får väga beror på transportbolaget. För Posti är det 25 kg och för andra är 35 kg en mycket vanlig gräns, över vilken leveransen måste delas upp i flera paket eller skickas som frakt. Observera att leveranser över 35 kg bör packas på pall.

  • Förutom andra upphämtande transportföretag som UPS, Bring, Netlux och Postnord har även Posti separat upphämtning för paket. Om du alltså är faktureringskund/plånbokskund och ska skicka en stor mängd kan du också beställa Posti-upphämtning från ditt hem via vår kundtjänst. Upphämtning är avgiftsbelagd.

Genom att använda Shipit som e-handel registrerar du dig bara en gång och får tillgång till alla de vanligaste leveranssätten utan att behöva ingå separata avtal med olika transportföretag. Shipit hanterar också dina importbeställningar från utlandet.

Med Shipit minskar du manuellt arbete och antalet fel. Din kund kan välja det lämpligaste leveranssättet direkt i din e-handelskassa. Kundens angivna uppgifter överförs automatiskt till transportbolagets system och adresskortet, vilket effektiviserar leveransprocessen och förbättrar kundupplevelsen.

Dra nytta av Shipit som företag på många sätt. När du registrerar dig på Shipit som företagskund får du tillgång till alla de populäraste leveranssätten och ett användarvänligt leveransverktyg. Detta minskar behovet av att upprätthålla flera kundnummer hos olika transportföretag.

Shipit hanterar också importbeställningar från utlandet åt dig, vilket underlättar internationell handel. Dessutom kan du använda vårt system för att få transportpriser i förväg, vilket är användbart när du utarbetar försäljningsofferter.

Utforska vårt mer omfattande utbud för företag i avsnittet 'företag' på vår webbplats.

Kontakta oss

Kontakta oss

Låt oss hjälpa dig med paketleveranser! Vår kundtjänst består av logistikbranschens proffs med års erfarenhet och kompetens inom branschen. Vi kan hjälpa dig i transportbolags- och tjänstedjungeln med val av olika tjänster, vare sig det gäller paket, pallfrakt eller till och med transport av en hel container.

general.nothing-found