Evolution Solutions Evolution Solutions | Shipit.fi | Shipit
Integrationer

Evolution Solutions

Evolution Solutions Oy är ett inhemskt programvaruföretag och e-handelsexpert som har skräddarsytt webbutiker för sina kunder i över tjugo år! Deras tjänster omfattar, förutom e-handelslösningar, även marknadsförings- och reklamtjänster.

Evolution Solutions

Evolution Solutions – etablering av webbutik som nyckelfärdig tjänst!

Shipits omfattande leveranssätt är nu tillgängliga även för Evolution Solutions e-handelsplattform!

Bland Evolution Solutions Oy:s kunder hittar du många småföretag, men också relativt stora e-handlare mätt med finländska e-handelsmått, som får hundratals beställningar dagligen via nätet! Evolution Solutions Oy:s e-handelslösning passar därför bevisligen för både små och stora företag – vad gäller användbarhet, mångsidighet och prissättning!

Evolution Solutions fungerar enligt nyckelfärdigt koncept, vilket betyder att medan Evolution Solutions bygger en webbutik som passar just dig och installerar Shipit på din butikskassa om du vill, kan du fokusera på det väsentliga – din kärnverksamhet.

"E-handelsprogramvaran skräddarsys alltid enligt era önskemål, så att starta en webbutik kunde inte vara enklare!"

1

Shipit för webbutiker

Shipit integrationens funktioner för Evolution Solutions e-handlare

  • Du betalar endast för gjorda leveranser

  • Utskrift av adresskort och EDI-sändningar

  • Massutskrift av adresskort

  • Kundreturer för webbutiker

  • Leveranser till paketautomater och upphämtningsställen

  • Finlands mest omfattande nätverk av upphämtningsställen

  • Dörr-till-dörr tjänster, kurirtjänster och expressleveranser

  • Kombinera flera webbutiker på en faktura

  • Konkurrenskraftiga priser även för större avsändare

  • Som faktureringskund får du alla transporttjänster bekvämt på en faktura

  • Tydlig orderhistorik och adressbok

  • Import- och exportfrakt

  • Användning av egna transportföretags kundnummer

1

En gratis registrering

Omfattande leveranssätt inom landet och utomlands

Med en gratis registrering får du tillgång till bl.a. Postens, Postnords, Matkahuoltos, DB Schenkers och UPS tjänster.

Med Shipits enkla integration erbjuder du dina kunder det mest omfattande nätverket av upphämtningsställen och paketautomater både inom landet och utomlands utan fasta månadskostnader eller dolda avgifter - du betalar endast för gjorda leveranser.

Shipit betjänar webbutiker av olika storlek och med Shipit skickar du såväl små paket som stora pallar / frakt antingen med Shipits färdigt förhandlade transportavtal eller genom att använda dina egna transportavtal.

Registrera dig som företagsanvändare
1

Clover Shop

Så här tar du i bruk Shipits leveranssätt i din Clover Shop e-handelsprogramvara

  1. Registrera dig som företagskund hos Shipit

  2. Beställ en gratis Plus-licens och lägg till licensnyckel i webbutikens administrationsgränssnitt under inställningar / licenser

  3. Aktivera Shipit-tillägget för önskade leveranssätt i webbutikens administrationsgränssnitt under inställningar / leveranssätt

  • Välj Shipit-tillägg under Tillägg

  • Ange API_KEY från Shipit i fältet Handlar-ID

  • Ange API_SECRET från Shipit i fältet Hemlig nyckel

  • Läs detaljerade instruktioner

4. Aktivera ditt Shipit-konto genom att sätta in saldo i din Shipit-plånbok eller be Shipit att aktivera faktureringskund på ditt konto. Läs mer om Shipits betalningssätt

Hämta och skriv ut paketkort direkt från Clover Shops administrationspanel. Detta sparar arbetstid och minskar fel när informationen går direkt från kundens ifyllda uppgifter till Shipits transporthanteringssystem som har EDI-anslutning till transportföretagen.

  • Om du vill bli vår faktureringskund, skicka dina faktureringsuppgifter via e-post till kundtjanst at shipit.fi och berätta för oss ditt företagsnamn och kontaktpersonens namn, FO-nummer, telefonnummer. Som faktureringsmetod fungerar e-faktura samt PDF-faktura via e-post.

  • Om du använder Shipit-integration i din webbutik måste du ansöka om att bli faktureringskund eller sätta in saldo i Shipit-plånboken.

  • Läs mer om våra betalningssätt: https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/kayttoohjeet/maksutavat

När du planerar leveranssätt för din webbutik är det viktigt att hitta en balans mellan snabbhet, kostnadseffektivitet och kundnöjdhet. Vi hjälper dig att förstå vilka leveranssätt som passar bäst för olika produktkategorier och kundsegment, samtidigt som vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och flexibla leveransalternativ. Ta del av vår artikel om prissättning av leveranssätt och se till att din webbutiks tjänster optimalt uppfyller både dina och dina kunders behov!

Prissättning av leveranssätt i webbutik

Exempelprislistor

Om du är en mer aktiv avsändare, kontakta vår försäljning direkt på forsaljning(at)shipit.fi eller lämna en kontaktförfrågan.

Du kan använda antingen Shipits förhandlade transportavtal eller dina egna transportavtal. Du kan också kombinera dina egna och Shipits avtal; meddela bara ditt eget avtal till Shipits kundtjänst och välj dessutom andra transportföretag genom att använda Shipits tillägg.

Är du en e-handlare som vill utöka leveranser utomlands? Shipit erbjuder råd för att skicka paket utanför Finlands gränser! Vi guidar dig i att välja rätt transportalternativ, hantera tulldetaljer och hitta kostnadseffektiva lösningar för internationell försäljning. Ta del av våra tips och gör din webbutiks globala verksamhet smidig och problemfri.

Skicka paket utomlands

Se även:

Utrikeshandel och moms

Proforma- och handelsfaktura

Eori

Exportdeklaration

Betalningssätt fakturering

Om den tjänst som ska avbokas inte innehåller upphämtning, överförs försändelsen inte till fakturering förrän transportföretaget har mottagit den.

Om det däremot gäller en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta försändelsen i onödan. Dessa försändelser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbokas.

Betalningssätt plånbok

Om du avbokar en tjänst som inte innehåller upphämtning, och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas det betalda beloppet automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock innebära en fördröjning. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.

Om det gäller en tjänst som innehåller upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas det betalda beloppet inte heller automatiskt till din plånbok.

Betalningssätt engångsbetalning

Alla försändelser måste avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) så att vi kan återbetala betalningen och vid behov avboka upphämtningen. Betalningen återbetalas vanligtvis direkt med samma betalningssätt som den ursprungligen gjordes med.

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt till din webbutik!

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt till din webbutik!

Kontakta vår kundtjänst! Vi betjänar vardagar kl. 9-16 och svarar dig senast nästa arbetsdag.

general.nothing-found
1

Startpaket för webbutik

Vill du ta kontroll över din webbutiks logistik från första början? Shipit.fi:s startpaket för e-handlare ger dig de väsentliga råden och verktygen för effektiv logistik. Du får information om hur du väljer rätt transporttjänster, optimerar leveranskostnader, startar utrikeshandel och erbjuder kunderna bästa möjliga leveransupplevelse. Låt oss hjälpa dig att skapa en sömlös logistikprocess som imponerar på kunderna och håller din webbutik i tillväxt. Utforska Shipit.fi:s startpaket för e-handlare genom att registrera dig som företagskund och ta kontroll över logistiken enkelt och smidigt!

Registrera dig som företagskund