Refox Refox | Shipit.fi | Shipit
Integrationer

Refox

Shipits leveranssätt finns tillgängliga för Refox ERP och e-butiker.

Refox

Refox är en inhemsk e-handels- och ERP-leverantör.

Alla Refox e-butiker är byggda runt kundens designade utseende. Funktionaliteten är byggd tillsammans och användningsändamålet är utformat enligt kundkretsens behov.

Refox e-butiker passar för konsumenthandel, B2B-verksamhet mellan företag, återförsäljning och internationell handel.

1

Shipit för e-handlare

Shipit-integrationens funktioner för Refox e-handlare

  • Du betalar endast för gjorda leveranser

  • Utskrift av adresskort och EDI-sändningar

  • Massutskrift av adresskort

  • E-handelsreturer

  • Leveranser till paketautomater och utlämningsställen

  • Finlands mest omfattande nätverk av utlämningsställen

  • Dörr-till-dörr-tjänster, budtjänster och expressleveranser

  • Kombinera flera e-butiker på en faktura

  • Konkurrenskraftiga priser även för större avsändare

  • Som faktureringskund får du alla transporttjänster bekvämt på en faktura

  • Tydlig orderhistorik och adressbok

  • Import- och exportfrakt

  • Användning av egna transportföretags kundnummer

1

En gratis registrering

Omfattande leveranssätt inom landet och utomlands

Med en gratis registrering får du tillgång till bl.a. Postens, Postnords, Matkahuoltos, DB Schenkers och UPS tjänster.

Med Shipits enkla integration kan du erbjuda dina kunder det mest omfattande nätverket av utlämningsställen och paketautomater inom landet och utomlands utan fasta månadskostnader eller dolda avgifter - du betalar endast för gjorda leveranser.

Shipit betjänar e-butiker i olika storlekar och med Shipit kan du skicka både små paket och stora pallar/frakt antingen med Shipits förhandlade transportavtal eller genom att använda dina egna transportavtal.

Registrera dig som företagsanvändare

  • Om du vill bli vår faktureringskund, skicka dina faktureringsuppgifter via e-post till kundtjanst at shipit.fi och ange ditt företagsnamn och kontaktpersonens namn, organisationsnummer, telefonnummer. Faktureringsmetoden är e-faktura samt PDF-faktura via e-post.

  • Om du använder Shipit-integration i din e-butik måste du ansöka om att bli faktureringskund eller sätta in saldo i Shipit-plånboken.

  • Läs mer om våra betalningssätt: https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/kayttoohjeet/maksutavat

När du planerar leveranssätten för din e-butik är det viktigt att hitta en balans mellan snabbhet, kostnadseffektivitet och kundnöjdhet. Vi hjälper dig att förstå vilka leveranssätt som passar bäst för olika produktkategorier och kundsegment, samtidigt som vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och flexibla leveransalternativ. Läs vår artikel om prissättning av leveranssätt och se till att din e-butiks tjänster uppfyller både dina och dina kunders behov optimalt!

Prissättning av leveranssätt i e-butiken

Exempelprislistor

Om du är en mer aktiv avsändare, kontakta vår försäljning direkt på forsaljning(at)shipit.fi eller lämna en kontaktförfrågan.

Du kan antingen använda Shipits förhandlade transportavtal eller utnyttja dina egna transportavtal. Du kan också kombinera dina egna och Shipits avtal; meddela bara ditt eget avtal till Shipits kundtjänst och välj dessutom andra transportföretag genom att använda Shipits tillägg.

Är du en e-handlare som vill utöka leveranserna utomlands? Shipit erbjuder råd för att skicka paket utanför Finlands gränser! Vi guidar dig i att välja rätt transportalternativ, hantera tulldetaljer och hitta kostnadseffektiva lösningar för internationell försäljning. Utforska våra tips och gör din e-butiks globala verksamhet smidig och bekväm.

Skicka paket utomlands

Utforska också:

Utrikeshandel och moms

Proforma- och handelsfaktura

Eori

Exportdeklaration

Betalningssätt fakturering

Om den tjänst som ska avbokas inte inkluderar upphämtning, går försändelsen inte till fakturering förrän transportföretaget har tagit emot den.

Om det däremot är en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta försändelsen i onödan. Dessa försändelser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbokas.

Betalningssätt plånbok

Om du avbokar en tjänst som inte inkluderar upphämtning och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas det belopp du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock innebära en fördröjning. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.

Om det är en tjänst som inkluderar upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller det belopp du betalat automatiskt till din plånbok.

Betalningssätt engångsbetalning

Alla försändelser måste avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) så att vi kan återbetala betalningen och vid behov avboka upphämtningen. Betalningen återbetalas vanligtvis direkt med samma betalningsmetod som ursprungligen användes.

1

Startpaket för e-handel

Vill du ta kontroll över din e-butiks logistik från början? Shipit.fi:s startpaket för e-handlare ger dig de väsentliga råden och verktygen för effektiv logistik. Du får information om hur du väljer rätt transporttjänster, optimerar leveranskostnader, startar utrikeshandel och erbjuder kunderna bästa möjliga leveransupplevelse. Låt oss hjälpa dig att skapa en sömlös logistikprocess som imponerar på kunderna och håller din e-butik i tillväxt. Utforska Shipit.fi:s startpaket för e-handlare genom att registrera dig som företagskund och ta kontroll över logistiken enkelt och smidigt!

Registrera dig som företagskund
Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt för din e-butik!

Kontakta oss och fråga mer om omfattande leveranssätt för din e-butik!

Kontakta vår kundtjänst! Vi betjänar vardagar kl. 9-16 och svarar dig senast nästa arbetsdag.

general.nothing-found