Betalningssätt fakturering
Om den tjänst som ska avbokas inte inkluderar upphämtning, går försändelsen inte till fakturering förrän transportföretaget har tagit emot den.
Om det däremot är en tjänst med upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon eller e-post). Detta säkerställer att transportföretaget inte kommer för att hämta försändelsen i onödan. Dessa försändelser aktiveras också automatiskt på fakturan och kräver annullering av raden för att avbokas.
Betalningssätt plånbok
Om du avbokar en tjänst som inte inkluderar upphämtning och adresskortet inte aktiveras av transportföretaget, återbetalas det belopp du betalat automatiskt till din plånbok efter att adresskortet har förfallit. Denna process kan dock innebära en fördröjning. Om du vill påskynda återbetalningen kan du begära den direkt från vår kundtjänst, som kan nås via chatt, telefon eller e-post.
Om det är en tjänst som inkluderar upphämtning, som UPS, GLS eller fraktförsändelse, måste försändelsen avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) för att förhindra onödig upphämtning av transportföretaget. För sådana tjänster återbetalas inte heller det belopp du betalat automatiskt till din plånbok.
Betalningssätt engångsbetalning
Alla försändelser måste avbokas via kundtjänst (chatt, telefon, e-post) så att vi kan återbetala betalningen och vid behov avboka upphämtningen. Betalningen återbetalas vanligtvis direkt med samma betalningsmetod som ursprungligen användes.