The Body Shop Finland The Body Shop Finland | Shipit.fi | Shipit

The Body Shops e-handel är byggd för att betjäna lokalt – i Finland säkerställs leveranstjänsternas kvalitet genom Shipit-samarbete

The Body Shop är ett okomplicerat skönhetsföretag som aktivt kampanjar mot djurförsök och förespråkar mer hållbar, naturinspirerad kosmetika. Deras högkvalitativa hudvårds- och kosmetikaprodukter används över hela världen. Det engelska franchising-företaget har funnits i Finland sedan 1981.

E-handelns leveranser har outsourcats till lokala aktörer i alla verksamhetsländer

The Body Shop har haft e-handel i 11 år och dess tjänster förnyas och förbättras regelbundet. Användarvänliga och mångsidiga leveranstjänster är viktiga, även om alla e-handelns leveranser sker endast inom Finland. Beställningar från utlandet kommer inte till Finland eftersom The Body Shops webbtjänst är byggd för att betjäna lokalt i alla länder där det finns butiker. Därmed bygger leveranstjänsterna i andra delar av världen på samarbetsavtal med lokala aktörer.


Som heltäckande leveranspartner i Finland valde The Body Shop Shipit. Samarbetet har fortsatt framgångsrikt i cirka tre år. Även om Finland är ett relativt litet land är det ändå viktigt att kunna erbjuda kunderna flera olika leveransalternativ för olika behov. Shipit togs i bruk på rekommendation av samarbetspartnern som utvecklar The Body Shops webbtjänst.

  • Shipit var ett intressant alternativ eftersom integrationen till webbplatsen var gjord så enkel. Implementering av enskilda leveranssätt i e-handeln skulle ha krävt byggande av ett separat tillägg. Vanligtvis tar det tid att implementera nya saker, men med Shipit behövde vi inte vänta. Allt kom igång smidigt: adresskort och spårningskoder kom snabbt och smidigt till kunderna, berättar Hanna Harjunen-Soini, e-handelschef på The Body Shop.

Pålitlighet, förmånlighet och mångsidiga leveransalternativ är viktiga egenskaper för konsumenterna vid beställning

Snabb implementering av tjänsten och dess enkla anpassning till e-handeln för kundernas beställningar var definitivt den viktigaste egenskapen som Shipit erbjöd. The Body Shop trodde på samarbetets funktionalitet redan från början och började inte konkurrensutsätta tjänsteleverantörer någon annanstans. Förutom den problemfria implementeringen nämner Harjunen-Soini också vänlighet och god kundservice som viktiga egenskaper.

Shipit är snabb, effektiv och vänlig. Vi får alltid svar på alla våra frågor och förslag på alla våra behov. Experterna i kundtjänsten är verkligen vänliga. Jag har till och med rekommenderat Shipit till några andra, nämner Harjunen-Soini.

Målet med konsumenthandeln är alltid att få så låga leveranskostnader som möjligt för beställarna, eftersom de kan påverka om köpet slutförs. Priset väcker alltid diskussion och det beror inte nödvändigtvis på tjänsteleverantören. Enligt Harjunen-Soini kan Shipit dock erbjuda så bra leveransalternativ att det kompenserar den eviga prisfrågan.

  • Vi undersökte också ett femte leveranssätt till vår e-handel förra hösten och Shipit skulle ha haft en snabb och färdig lösning för detta också. Vi satte dock själva anskaffningen av det femte leveranssättet på is tills vidare, men det är trevligt att veta på förhand att lösningen vid behov kommer från samma partner som vi redan är nöjda med och litar på, sammanfattar Harjunen-Soini.


Skulle du vilja veta hur Shipit som integreras i e-handeln skulle underlätta dina inrikes- eller utrikesleveranser?

Läs mer om snabb och enkel implementering av vår tjänst och fråga gärna om våra mångsidiga tjänster från vår kundservice vardagar kl. 9-16:00

  • +358 (0)20 752 8488

  • asiakaspalvelu (at) shipit.fi

  • i chatten på vår webbplats