Startpaket Verkkokauppiaan Starttipaketti | Shipit.fi | Shipit

Startpaket

Shipits startpaket för e-handlare hjälper webbutiksägare att hantera logistik effektivt, spara kostnader och förbättra kundnöjdheten genom tydliga lösningar och instruktioner.

Startpaket

Rätt transporttjänster

Varför är det bra att ha mer än en transportörs tjänster tillgängliga i e-butikens kassa? Vilka transporttjänster passar just min butik/mina produkter? - låt oss hjälpa dig!

Prissättning av leveranssätt

Leveranskostnader är ofta en betydande faktor i kundernas köpbeslut. Därför är det viktigt att noggrant överväga hur prissättningen av leveranssätt bör implementeras i e-butiken.

Förpackning av försändelser

För e-butikens framgång är det viktigt att erbjuda kunderna en förstklassig leveransupplevelse. Noggrann och korrekt förpackning säkerställer att produkterna levereras intakta och kundnöjdheten förblir hög.

Paket utomlands

Att skicka paket utomlands, särskilt inom EU, är lika enkelt och förmånligt som att skicka paket inom landet. Utforska våra tips för utrikeshandel och låt oss hjälpa dig att internationalisera din handel.

Farligt gods och förbjudna försändelser

Vad är farligt gods och vad är förbjudna försändelser? Får man skicka hårspray? Hur är det med parfym? Vad är en VAK- och vad är en LQ-försändelse? - vi hjälper dig!

Leveransalternativ i marknadsföringen

Mångsidiga leveransalternativ är en central del av e-butikens marknadsföring, eftersom de kan avsevärt förbättra kundupplevelsen och påverka köpbeslutet.

Shipit har varit vår partner i flera år för leverans av våra LED-produkter. E-handelsintegrationen fungerar bra och orderhanteraren kan enkelt skicka olika paket med snabb tidtabell. Om det har funnits oklarheter i leveranserna har Shipits kundtjänst snabbt löst problemen direkt med transportföretaget. Vi är mycket nöjda kunder!
Shipit är en fantastisk partner för e-handlare - vi har samarbetat med dem i flera år. Kundtjänsten hjälper snabbt och professionellt till med olika problem. Jag rekommenderar varmt Shipit till alla e-handlare!
Shipit var ett intressant alternativ eftersom integrationen till webbplatsen var gjord så enkel. Shipit är snabb, effektiv och vänlig. Vi får alltid svar på alla våra frågor och förslag på alla våra behov. Experterna i kundtjänsten är verkligen vänliga.
I början var vi helt gröna med våra leveranser. Vi hade utmanande produkter och behövde ofta förlita oss på Shipits konsultering. Ändå orkade de påminna oss flera gånger om viktiga saker! Shipit är mycket serviceinriktade och leveransrelaterade frågor löses alltid snabbt. Det är också väldigt trevligt att det alltid är bekanta personer som svarar i telefon, som känner till vårt företag och dess leveranser.
Shipit har varit en utmärkt partner för små och medelstora företags behov, och genom tjänsten kan vi leverera paket till både B2B- och B2C-kunder i både Finland och utomlands: Shipit erbjuder ett brett utbud av olika transportföretags leveranssätt för vår användning och möjliggör också internationella e-handelsleveranser till konkurrenskraftiga priser.
Jag förstår mycket om IT, men inget alls om kodning. Shipits system var dock väldigt lätt att ta i bruk. Det var bara att ladda ner appen och installera så var det klart", berömmer Harjula. Dessutom har Shipit färdiga kontakter på den internationella sidan. Mångsidigt, enkelt och vänligt – beskriver överlag sättet hur saker sköts.
En av våra kunder rekommenderade Shipit som lösning. De hade upplevt avtalen och skapandet av adressetiketter på olika kurirtjänsters egna webbplatser som stela. Shipit erbjöd samma tjänster men med bara ett avtal – och i praktiken med en knapptryckning. Vi visste att andra kunder också skulle vara intresserade av tjänsten, eftersom internationell handel bedrivs flitigt hos oss.

Prissättning av returer

En av nyckelfaktorerna för e-handelns framgång är kundnöjdhet. En viktig del av detta är en smidig returprocess. Prissättningen av returer spelar en betydande roll i denna process, och noggrann övervägning av detta är till fördel för varje e-handlare.

Utrikeshandel och moms

Utrikeshandel öppnar nya möjligheter för verksamheten, men internationella försändelser kan också medföra nya utmaningar. I detta avsnitt hittar du användbar information och förklaringar av de vanligaste förkortningarna samt instruktioner som underlättar både försändelser inom och utanför Europa.

Lagringstjänster

Shipit erbjuder omfattande och flexibla lagringstjänster som är utformade för att möta ditt företags växande logistikbehov. Våra samarbetspartners är branschledande aktörer som garanterar säker förvaring och effektiv hantering av dina produkter.

1

Logistikguide

Beställ den kostnadsfria e-handelslogistikguiden till din e-post!

Den 70-sidiga E-handlarens logistikguide erbjuder mångsidig information om praktisk logistik både för inhemsk och utländsk försäljning.

1

Logopaket

E-handlarens logopaket

E-handlarens logopaket innehåller ett brett urval av logotyper från flera olika transportföretag, som Posti logo, Wolt logo, Matkahuolto logo, DHL logo, PostNord logo, samt Shipit.fi-logotyper. Du kan ladda ner logotyperna och lägga till dem i din e-butik, vilket hjälper till att stärka dina kunders förtroende och kommunicerar mångfalden i dina tjänster.

1

E-handel

Shipit butik

Du får enkelt adressetiketter, etikettskrivare och andra nödvändiga produkter för paketleverans från vår webbutik.

Kolla in butiken

Med Shipit registrerar du dig en gång och får alla de mest använda leveranssätten för din e-butik. Du behöver inte ett eget kundnummer med olika transportföretag. Vi hanterar också importbeställningar för dina försändelser från utlandet.

Du minskar manuellt arbete och antal fel när du låter din kund välja det lämpligaste leveranssättet redan i butikens kassa och överför kundens förifyllda information direkt till transportföretaget och adresskortet.

  • Det lämpligaste leveranssättet beror naturligtvis på dina behov. Ett lämpligt leveranssätt beror på försändelsens storlek, destinationsland, om upphämtning/leverans önskas och tiden inom vilken försändelsen ska nå mottagaren.

  • Om paketet måste vara framme vid en viss tid, bör du välja en schemalagd leverans som anger att försändelsen levereras inom den angivna tiden. Postis Morgon 09, eller Express 16, Matkahuoltos Expresspaket, UPS Express etc. är lämpliga alternativ för dig. Under högsäsong och force majeure-förhållanden är transportföretagens servicelöften inte alltid tillgängliga.

  • Om försändelsen är särskilt stor/tung och inte kan delas upp i till exempel multipaketförsändelser, kan du behöva en fraktförsändelse. Hur mycket ett enskilt paket får väga beror på transportföretaget. För Posti är det 25kg och för andra är 35kg en mycket vanlig gräns, över vilken försändelsen måste delas upp i flera paket eller skickas som frakt. Observera att försändelser över 35kg bör packas på pall.

  • Förutom andra upphämtande transportföretag som UPS, Bring, Netlux och Postnord, erbjuder även Posti separat upphämtning för paket. Om du alltså är fakturerings-/plånbokskund och ska skicka en stor mängd, kan du även beställa Posti-upphämtning hemifrån via vår kundtjänst. Upphämtning är avgiftsbelagd.


  • Om du vill bli vår faktureringskund, skicka dina faktureringsuppgifter via e-post till kundtjanst at shipit.fi och berätta ditt företagsnamn och kontaktpersonens namn, FO-nummer, telefonnummer. Faktureringsmetoden är e-fakturering samt PDF-faktura via e-post.

  • Om du använder Shipit-integration i din e-butik måste du ansöka om att bli faktureringskund eller sätta in saldo i Shipit-plånboken.

  • Shipit-plånboken är kopplad till ditt Shipit-konto, som du får när du registrerar dig som användare med din e-postadress. Du kan sätta in pengar i plånboken via internetbanksbetalning när du är inloggad på vår sida. När pengarna har överförts kan du betala alla dina beställningar från din plånbok, så du behöver inte göra en internetbanksbetalning varje gång du vill skicka något.

  • För plånboken kan du också aktivera automatisk kreditkortsinsättning

Om du ska skicka ett paket till ett EU-land, gör du som med paket inom Finland.

Om du skickar ett paket utanför EU, fyll också i proforma/commercial invoice (handelsfaktura) när du gör beställningen, där du anger den begärda informationen på engelska. Tariff-koden är inte obligatorisk. Observera att under "Country of origin" måste du skriva landskoden t.ex. FI

När du har betalat för försändelsen får du transportdokument och proforma/handelsfaktura och för Postis försändelser även CN23-blanketten för utskrift. För Postis försändelser räcker det att CN23-blanketten fästs på försändelsen tillsammans med adresskortet.

UPS försändelser:
Lägg en kopia av fakturan inuti försändelsen och fäst en annan (vikt) på utsidan av försändelsen.
Om avsändaren är ett företag, går en elektronisk anmälan om detta också till transportföretaget. Privata avsändare får instruktioner via e-post om att skicka proforma/handelsfaktura och personnummer till transportföretaget.


UPS behöver personnumret för exportdeklaration (personnummer är det enda sättet för tullen att identifiera en privatperson). Exportdeklaration ingår i försändelserna, men i destinationslandet kan mottagaren behöva betala lokala importkostnader, skatter och tullavgifter. Det finns stora skillnader mellan länder i detta avseende.

Mer information om internationella försändelser:

https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/ulkomaankauppa-ja-alv eller från vår kundtjänsts chat, kundtjanst at shipit.fi eller genom att ringa +358207528488.

Behöver du skicka företagsgåvor, provexemplar eller till exempel julklappar till dina kunder. Med Shipit skickar du även säsongsbetonade massutskick till dina kunder enkelt.

Be om en csv-fil att fylla i från Shipits kundtjänst, så skapar vi paketkorten åt dig. chat eller via e-post kundtjanst at shipit.fi

Som tilläggstjänst kan vi även skriva ut och skicka fraktsedlar till ditt företag, du kan vid behov även skaffa lagrings-, förpacknings- och leveranstjänst genom oss.

1

FAQ

Vanliga frågor

Läs fler vanliga frågor eller låt vår professionella kundtjänst hjälpa dig vardagar kl 9-16 via chatten på vår webbplats, via telefon eller e-post. Du kan också fylla i kontaktformuläret nedan och vår kundtjänst svarar dig senast nästa arbetsdag.

Vanliga frågor
Kontakta oss och låt oss hjälpa

Kontakta oss och låt oss hjälpa

Tveka inte att kontakta oss i frågor som bekymrar dig, vi är här för att hjälpa dig och ditt företag! Vi svarar dig senast nästa arbetsdag.

general.nothing-found