Transportbeställningar med upphämtning
För alla tjänster skapar Shipit nödvändiga dokument för transporten och förmedlar informationen till transportföretagen via EDI-meddelande.
När du väljer leveranssätt i kalkylatorn ser du en ikon under tjänstens namn som visar om det är möjligt att beställa upphämtning.
Genom att klicka på den valda tjänsten får du en mer detaljerad beskrivning som förklarar hur beställningen av den specifika försändelsen fungerar. Om du behöver mer information, kontakta Shipits kundtjänst vardagar kl. 9-16 - vi hjälper gärna till!

Matkahuolto upphämtningsbeställningar
Försändelser med upphämtning måste beställas via Shipits kundtjänst antingen via webbplatsens chatt, telefon +358 (0)20 752 8488 eller e-post kundtjanst (at) shipit.fi - kundtjänsten betjänar vardagar kl. 9-16.
Posti transportbeställningar
Transportbeställningar för Postis tjänster fungerar på följande sätt:
Om du har beställt en Posti-tjänst där du lagt till separat upphämtning från vårt program under Upphämtningsbeställning och beställningen görs före kl. 11:30, skickas transportbeställningen automatiskt till Posti och upphämtningstiden är i regel samma dag kl. 12-16. Om upphämtningsbeställningen görs efter kl. 11:30 skickas upphämtningen automatiskt till nästa vardag.
Posti frakt
För Posti frakt ingår upphämtning i priset och när avsändaren eller mottagaren är privatpersoner kontaktar Posti kunden före upphämtning och leverans. När beställningen görs före kl. 11:45 hämtas försändelserna i regel samma dag, med beaktande av regionala undantag.
Observera att om du inte är på plats eller försändelsen inte är klar för upphämtning när transportbeställningen görs, debiterar Posti en tjänstespecifik avgift för onödigt upphämtningsbesök och upphämtningsbeställningen måste förnyas.
Om du behöver hjälp med transportbeställningar eller är osäker på upphämtningstiderna i ditt område, vänligen kontakta vår kundtjänst.
UPS tjänster inkluderar upphämtning
När du har slutfört transportbeställningen via Shipit kan du beställa upphämtning för denna från programmet under Upphämtningsbeställning eller via Shipits kundtjänstchatt eller nummer 020 752 8488. Sista bokningstid för upphämtning samt upphämtningstider varierar enligt region.
FedEx tjänster inkluderar upphämtning
Transportbeställningar görs via Shipits kundtjänst antingen per telefon 020 752 8488 eller via chatten på vår webbplats. Bokningstiderna för upphämtning varierar enligt region. Vid behov kan du också beställa upphämtning direkt från FedEx på nummer: 010 800 515, när du har slutfört transportbeställningen via Shipit.
PostNords tjänster inkluderar upphämtning
PostNords upphämtningar kan beställas direkt från programmet under Upphämtningsbeställning eller via Shipit, antingen via webbplatsens chatt, e-post kundtjanst (at) shipit.fi eller telefon 020 752 8488. Upphämtningen aktiveras inte automatiskt från beställningen. Observera att om du beställer upphämtning separat direkt från transportföretaget blir upphämtningen avgiftsbelagd.
GLS tjänster för företag inkluderar upphämtning
Företagskunder får automatiskt upphämtning, meddela Shipits kundtjänst om du vill ta försändelsen själv till ett Posti-ombud. Du kan också skriva i tilläggsinfo/transportinstruktioner -> LÄMNAD TILL POSTEN. Avbokningar av upphämtning måste göras via Shipits kundtjänst.
EuroBusiness pakettjänster inkluderar två leveransförsök för företag och ett för privatpersoner, varefter paketet levereras till närmaste GLS-ombud (GLS ParcelShop) för upphämtning (om möjligt i destinationslandet).
DB SCHENKER upphämtning och upphämtningsbeställningar
DB SCHENKERparcel och DB SCHENKERSystem leveranssätt för företag och privatpersoner inkluderar automatiskt upphämtning. Avbokningar av upphämtning måste göras via Shipits kundtjänst.